Trainen voor de marathon: de 8 beste adviezen

Bekijk de video met de trainingsadviezen

Ga je trainen voor de marathon?

Trainen voor de marathon is echt heel anders dan trainen voor andere afstanden. Dat komt omdat je lijf echt moet leren om lange afstanden te verdragen. Gebruik deze video om je goed voor te bereiden voor de marathon. Je leert:

  1. Train flexibel. Volg het trainingsschema niet te strikt. Alleen jij weet of je alweer toe bent aan de volgende training.
  2. Neem voldoende rust. Goed rusten maakt je een beter hardloper. Ervaar wat rust met je doet, zodat je weer fris aan de volgende training begint.
  3. Ga actief aan de slag met hardlooptechniek. Hiervan wordt je een beter hardloper. Maar je leert ook welke techniek voor jou het beste is tijdens het lopen van langen afstanden.
  4. Train gevarieerd. Besteed veel aandacht aan lange langzame duurlopen. Maar train ook op andere snelheden.
  5. Drinken is trainbaar. Hoe eerder je begint met trainen van drinken hoe beter.
  6. Coach jezelf. Zorg dat je er gedurende de voorbereiding zin in blijft houden.
  7. Voorkom blessures. Dit doe je door actief je lichaam te checken.
  8. Doe oefenwedstrijdjes. Hierdoor maak je minder fouten tijdens de marathon.